۱۵ شگفت انگیز؛ فیلم‌هایی که همه منتظر اکران آن‌ها در پاییز ۲۰۱۸ هستند [قسمت دوم]

ونیز، تورنتو، تلوراید، سن سباستین، نیویورک- اینا تعدادی از فستیوالای سینمایی هستن که در ماه های آینده برگزار شده و بسیاری انتظار اونا رو در پاییز پیش رو میکشن. مانند همیشه، در این فستیوالا تماشاگر اکران فیلمای متفاوتی هستیم؛ از جمله بعضی فیلما که از امیدهای مراسم اسکار ۲۰۱۹ به حساب میان. عنوانای بسیار جذابی از سراسر جهان در این فستیوالا به نمایش درخواهند اومد اما این وسط ۱۵ عنوان در این مطلب انتخاب شده که میشه اونا رو بهترین فیلمایی دونست که در پاییز پیش رو در فستیوالای جور واجور به نمایش درآمده و بسیاری انتظار اونا رو میکشن.

۷- رُم

آلفونسو کوارون که در ساخت و جفت و جور فیلم «رُم» (Roma) نقشای زیادی رو رو دوش گرفته ما رو به تماشای فیلمی می خواند که پس از سال ۲۰۰۱ ،اولین فیلم اسپانیایی زبون اون هستش.
فیلم «رم» به دلیل این که یه فیلم ساخته شده به وسیله نتفلیکس بوده و به دلیل درگیریای بین این شرکت و مسئولین فستیوال، نتونست امسال جایی در فستیوال کن داشته باشه.

اما جای نگرانی نیس چون فیلم جدید کوارون در خیلی از فستیوالای سینمایی پاییز ۲۰۱۸ به نمایش درآمده و صحبتای اولیه در مورد فیلم، اونو قوی و امیدوار کننده نشون میدن.
اگه فیلم جدی کوارون جوایز سینمایی زیادی دریافت کنه اصلا حیرت زده نشید چون یکی از بهترین فیلمای جشنواره ونیز میشه.

۶- بیوها

استیو مک کویین هم از اون کارگردانانیه که سبک منحصر بفرد خود رو داشته و تا حالا فیلم ضعیفی از اون دیده نشده. فیلم جدید اون با عنوان «بیوها» (Widows) ترکیبی از مهیج و مسایل عاطفی بسیار عمیق میشه. داستان فیلم براساس یه سریال تلویزیونی بریتانیایی در دهه ۱۹۸۰ با همین عنوان ساخته شده که دور محور کشته شدن گروهی از سارقان بانک در بین دستبرد به بانک می چرخه. بیوهای افراد کشته شده تصمیم می گیرن که کار تموم نشده شوهران مرحومشان رو به روش خود به پایان برسانند.

علاوه بر وایولا دیویس، میشله رودریگز، لیام نیسن، در فیلم «بیوها» تماشاگر حضور ستارگان دیگری مانند رابرت دووال، کالین فارل و آندره هالند هم هستیم.
شاید در اول فکر کنین که با یه داستان تریلر سرقت تکراری روبرو هستین اما وقتی که مک کویین کارگردانی فیلم رو رو دوش داره باید از نتیجه پایانی صد درصد مطمئن باشین.

۵- راپسودی بوهمی

فیلم زندگینامه ای «راپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) با بازی رامی ملک در نقش فردی مرکوری، خواننده مشهور گروه موسیقی کویین، در مورد این خواننده بزرگ و کنسرت مشهورش در سال ۱۹۸۵ه. ساخت این فیلم با مشکلات بسیاری همراه بود که از اون میان میشه به اخراج برایان سینگر، کارگردان فیلم و جایگزینی اون با دکستر فلچر اشاره کرد.
با این وجود، تریلرهایی که تا حالا از این فیلم منتشر شده که باید منتظر یه فیلم دیدنی و قوی باشیم.

۴- پیرمرد و اسلحه

شاید امسال هیچ همکاری به اندازه همبازی شدن رابرت ردفورد و سیسی اسپیسک به عنوان دو بازیگر کهنه کار و افسانه ای سینما در فیلم «پیرمرد و اسلحه» (The Old Man and the Gun) عجیب نبوده باشه. این فیلم براساس داستان زندگی واقعی فارست تاکر ساخته شده که داستان قتلا و فرار اون از زندان در سال ۲۰۰۳ به وسیله دیوید گرن در مجله نیویورکر به چاپ رسید. این آخرین شانس ما واسه دیدن رابرت ردفورد روی پرده سینماست چون یه مدت قبل این بازیگر افسانه ای اعلام کرد که از بازیگری بازنشسته می شه.
در این فیلم که به وسیله دیوید لاوری کارگردانی می شه، کیسی افلک هم نقش کارآگاهی رو رو دوش داره که در تلاشه شخصیت ردفورد رو دستگیر کنه.

۳- در دروازه ابدیت

تا حالا فیلمای زیادی در مورد زندگی ون گوگ، نقاش بزرگ هلندی، ساخته شده و بازیگران با استعداد بسیاری هم نقش اونو بازی کردن: از کرک داگلاس تا تیم روث. حالا اما جولین شنابل که علاوه بر حرفه کارگردانی، یه نقاش کهنه کار هم هستش و تا حالا فیلمای زیادی هم ساخته، نسخه خاص خود از داستان زندگی ون گوگ رو به تصویر کشیده و مخصوصا روزای آخر زندگی این شخصیت جنجالی. در این فیلم ویلم دفو نقش ون گوگ رو بازی می کنه.

مطلب دیگر :   ۵ دختر افسانه‌ای؛ هر آنچه که باید در مورد خواهران ناتنی ونوس و سرنا ویلیامز بدانید

هر چند فرق سنی بسیاری بین دفو و ون گوگ هست- ویلم دفو حالا ۶۲ سال سن داره در حالی که ون گوگ هنگام مرگ ۳۷ سال سن داشت- اما براساس تصاویری که از این فیلم منتشر شده، دفو بسیار جوون تر از سن واقعی خود به نظر می رسه. البته این اولین فیلم شنابل در مورد نقاشی و نقاشان نیس چون فیلم دیگه اون در مورد این بخش با عنوان «Basquiat» فیلمی بسیار خوب و جذاب از آب درآمد. از دیگر بازیگران این فیلم زندگینامه ای میشه به اسکار آیزاک، مدس میکلسن، روپرت فرند و امیره کاسار اشاره کرد.

۲- ساسپیریا

لوکا گواداگنینو تازگیاً یکی از چهره های پرسروصدای سینمای جهان بوده که که جوایز اسکار و بفتای سال گذشته رو واسه فیلم «با اسمت منو صدا بزن» گرفت. امسال هم ایشون فیلم «ساسپیریا» (Suspiria) رو ساخته که انتظار میره یکی از بهترین فیلمای سال ۲۰۱۸ باشه. هر چند قبلاً هم فیلمی با این عنوان و داستانی مشابه ساخته شده اما نمیشه فیلم گواداگنینو رو بازسازی اون فیلم دونست. با در نظر گرفتن تریلر منتشر شده از فیلم «ساسپیریا» میشه ادعا کرد که فیلم گواداگنینو فضای متفاوتی داشته و بسیار طولانی تر از نسخه اورجیناله.

گواداگنینو در اول قصد اکران فیلم در جشنواره های اروپایی رو نداشت چون ترس داشت که فیلم جدیدش نتونه مخاطب خود رو پیدا کنه اما در آخر جدیدترین شاهکار اون در فستیوال فیلم ونیز به نمایش درخواهد اومد. مانند همکاریای گذشته، تیلدا سوینتون و داکوتا جانسون در نقشای اصلی فیلم جدید گواداگنینو حضور پیدا می کنن و بعضی گزارشا تعداد نقشای سوینتون در فیلم رو دو یا سه مورد برشمرده ان. مطمئنا فیلم «ساسپیریا» موفقیتی قابل توجه واسه کارگردان و بازیگران نامبرده به دنبال داره و میشه منتظر تشویق و تشکرای خیلی از این فیلم بود.

۱- عزاُلی

داستان فیلم «عزاُلی» (The Favourite) در انگلستان قرن هجدهم و بارگاه ملکه اون اتفاق می افته. در این فیلم اولیویا کلمن نقش ملکه اونو رو دوش داره و راشل ویز هم نقش سارا چرچیل دوشس مارلبورو و دوست و مشاور نزدیک اونو بازی می کنه.
با ورود دخترعموی جوون دوشس، با بازی اما استون، به قصر شرایط تغییر می کنه و این دو زن در رقابتی سخت همراه با حسادت و خیانت تلاش می کنن توجه ملکه رو به خود جلب کنن. اگه داستان فیلم و بازیگران هم نتونسته نظر شما رو جلب کنه باید بگیم که یورگوس لانتیموس کارگردانی اونو رو دوش داره.
هر چند ایشون اینبار دیگه در نوشتن فیلمنامه نقشی نداشته اما تریلر پخش شده نشون میده که «عزاُلی» هنوزم عناصر منحصر بفرد لانتیموس به عنوان یه کارگردان صاحب سبک رو در خود داره.

البته فیلمای دیگری هم در پاییز ۲۰۱۸ منتشر می شن که از بهترین فیلمای سال به حساب میان؛ فیلمایی مانند «خراب کننده» (Destroyer) با بازی نیکول کیدمن، «بوی اون» (Her Smell) با بازی الیزابت ماس، امبر هرد، دن استیونز و ویرجینا مدسن، فیلم «کورسک» (Kursk) با حضور کالین فیرث و ماتیاس شونارتز، فیلم «پادشاه یاغی» (Outlaw King) با بازی کریس پاین و دیوید مکنزی و البته فیلم «لورو» (Loro) به کارگردانی پائولو سورنتینو.

Related posts